✔️ Snabba leveranser  ✔️ Fri frakt från 399 kr  ✔️ Grym kundservice

Kundservice

Här hittar du svar på många vanliga frågor beställningar, betalningar och leverans, samt kontaktuppgifter.
Frågor och svar om beställningar och leverans

Beställningar, betalning och leverans

Vanligtvis 1–3 vardagar från det att beställningen skickats (samma dag när beställning läggs vardag före kl 15.00). Vi har de flesta produkter i eget lager men använder oss också av tredjepartslager, vilket betyder att leveranstiden kan variera något. Om en order mot förmodan skulle försenas kommer vi att meddela dig med tillgängliga alternativ. Leveransen i vissa fall kan delas upp i flera försändelser, vilket vi i så fall meddelar dig om. På varje individuell produktsida ser du en uppskattning av leveranstiden i antal arbetsdagar vid den tidpunkt du lägger beställningen. Naturligtvis strävar vi alltid efter att hålla leveranstiderna till ett minimum och leverera dina produkter så snabbt som möjligt.

Gå till Mitt konto och klicka på länken ”leverans- och faktureringsadresser” för att enkelt ändra din aktuella adress. Notera att en eventuell ny leveransadress endast tillämpas på framtida beställningar och inte har någon effekt på ordrar som redan behandlats. I nuläget levererar vi endast inom Sverige. 

Gå till Mitt konto och klicka på ”Beställningar” i sidopanelen för att se aktuell status för dina beställningar.

Nej. Vi har aldrig tillgång till ditt betal- eller kreditkortsnummer, vare sig under eller efter betalningen. Alla betalningar hanteras av trygga tredjepartslösningar från exempelvis Klarna eller Stripe. Dina kortuppgifter överförs 100% krypterat och utan obehörig insyn (vilket även gäller oss). 

För de flesta produkter tillämpar vi en fast fraktavgift på endast 29 kr och fraktfria leveranser på beställningar från 399 kr. Undantag kan förekomma för särskilt skrymmande eller tunga produkter, där vi debiterar den faktiska transportkostnaden. Det ser du i förekommande fall redan i kassan innan du beställer.

För närvarande riktar vi oss endast till den svenska marknaden och har dessvärre inte möjlighet att ta emot beställningar med utländsk leveransadress.

Eftersom vi både har eget lager och tredjepartslager kan vissa beställningar som innehåller olika produkter skickas i separata försändelser. Du kan därför också få separata spårningsdetaljer för samma beställning. 

När något inte blev som det var tänkt

Returer och garantier

Som kund hos Gizmoteket har du med vissa specifika undantag 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot produkten. Om du vill utnyttja ångerrätten behöver du registrera ett ärende genom att skicka ett mejl till info@gizmoteket.se med ditt ordernummer samt ett meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten. Vi återkommer då med detaljer om hur du returnerar din produkt. Du hittar vår fullständiga retur- och återbetalningspolicy här

Om din produkt anländer defekt eller går sönder inom ramen för produktgarantin, kontakta oss på info@gizmoteket.se så hittar vi en lösning på problemet!

Om du tagit emot ett paket med uppenbara skador, vänligen skicka oss en kort beskrivning av skadan samt tydliga foton av det skadade paketet och paketets innehåll. Använd gärna jpeg eller motsvarande komprimering av bilderna. Det går bra att skicka flera e-postmeddelanden vid behov.

När vi tagit emot ditt ärende får du en kort bekräftelse av oss. Vi kontaktar därefter vår logistikpartner om ärendet och återkommer till dig så snart vi fått svar.

Efter att du meddelat oss om att du vill returnera en vara inom ramen för villkor och garantier återkommer vi med alla uppgifter du behöver för att returnera produkten. 

Vänligen kontakta oss så snart som möjlig på info@gizmoteket.se! Om din order behandlats men ännu inte skickats ut kan det vara möjligt att uppdatera leveransadressen. 

En beställning kan inte ändras efter att den behandlats och skickats ut. Om något blivit fel i samband med din order, vänligen meddela oss så snart som möjligt så försöker vi lösa problemet.

Tyvärr inte. Däremot kan du bevaka produkter som tillfälligt är slut i lager, så meddelar vi dig så snart den är tillgänglig igen!

Kontakta oss

Använd formuläret nedan eller skicka ett e-postmeddelande direkt till info@gizmoteket.se så återkommer vi inom kort! Vi svarar vanligen inom ett par timmar under helgfria vardagar. 

Företagets adress:
Gizmoteket c/o Fulltext Media AB
Backgatan 34
614 32 Söderköping

Snabba leveranser

Beställ före 15.00 = skickas idag

Öppet köp i 14 dagar

Handla tryggt från Gizmoteket

Nöjd kund-garanti

Gäller hela sortimentet

100% säkra betalningar

MasterCard / Visa / Klarna